torsdag 14 januari 2010

Klump i magen

Arg kollega skällde på mig i förmiddags så tårarna kom - på henne. Själv fick jag bara ont i magen och det går inte över.

Jag sa nämligen ifrån och det föll inte i god jord som det heter. Det tog hus i helvete.
Vad jobbigt att man ska få skäll när man framför en kollektiv åsikt istället för att göra som vi brukar: prata bakom ryggen på henne.

Men OK, jag tar till mig en sak:
När jag säger något med vad jag tycker är glimten i ögat så är det inte säkert att andra uppfattar det så. Ska tänka på hur jag uttrycker mig i fortsättningen.

Ja på jobbet alltså - här tänker jag fortsätta svära och göra precis som jag vill.
Klimakteriekossan ska inte få vinna helt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet hur det är, råkade ut för samma för 2veckor sedan. Personen fick min bägare rinna över och jag stod på mig om min åsikt. Sedan dess är arbets relationen från hennes håll frostig.

Men ibland måste man stå på sig så personen får reda på det iställer för som vanligt att man pratar bakom ryggen.