söndag 25 oktober 2009

Helgen i text & bild

Lördag. Munkbysjön. Norrlands inland.

Klockan är 8:22. Ute är det 2.1 grader varmt, inne knappt 16. Trevligt? Inte så värst.





Jag eldar, surfar, fryser och kokar kaffe på vedspisen. Så långt ifrån en latte på Foam som man kan komma.

Ute snöar det. H sover lugnt vidare i rummet med pingviner på väggarna.






Mitt på dagen tar vi en härlig promenad i skogen. Inspekterar ägorna.




Efter två timmar i snöslask kokar H choklad och ser väldigt norsk ut.


På kvällen fick vi middag hemma hos brorsan & Kristin i Sundsvall. Tack för en himla trevlig kväll!
Men varför lärde ni mig dricka GT? Otroligt korkat, särskilt mitt i natten. Men det var kul just då. Och väldigt gott.




Söndag:

Tack för extratimmen, den behövdes. Trött, bakis och vaknar hemma hos mamma och pappa. De håller på att byta kök och det är kaos i hela huset.




Innan hemfärd åt vi lunch på Tant Anci & Fröken Sara. Bästa cafét i Sundsvall.




Nu ikväll:
Sushi och Love Actually. Min favoritfilm.

Inga kommentarer: