tisdag 23 oktober 2012

Återbesök hos veterinären

Såret ser fint ut än så länge och han verkar må hyfsat trots att han är väldigt låg. Han får smärtstillande och jag får en snabbkurs i enklaste sättet att ge vatten till en motvillig katt.


Nu ska vi hem och mata för hand 5-6 gånger per dygn och hålla koll så att han håller sig lugn.

Jag är stolt över att katten sköter sig och stolt över mig själv som inte svimmade när de tog ut kanylen han hade i tassen. Lite sämre verkar det ha gått för en annan matte eller husse.


Inte helt ovanligt att ambulans får tillkallas tydligen.

3 kommentarer:

Sus sa...

Jag hatar djursjukhus. Inte platsen i sig men det är alltid någon där som är ledsen.

Helene sa...

Med min Majkens hastiga & tragiska bortgång i färskt minne, så får jag ont i magen bara av att höra om sjuka missar & djursjukhus. Är glad för din skull att allt verkar gå bra.

Klankis sa...

Nämen Helene, vad ledsen jag blir...visste inte. Vad hände? Om du vill får du maila och berätta: klankasthlm@gmail.com