lördag 11 augusti 2012

Skogen levererar

1. Morgonkaffe på trappan. Bara en sån sak.




2. Nöjda katter.




(titta inte så noga på ogräset please)
3. Sjukt mycket hjortron.




Alltså SJUKT mycket.




Hur ofta måste man åka hem för att man inte har plats för mer i hinkarna? Har aldrig hänt mig tidigare i alla fall.




4. OK - kanske inte min bästa svamptur nånsin. Men jag hittade hela två röd/gula trumpetsvampar vilket är lite ovanligt här. Nöjd.




5. Sen åt vi middag hos mina föräldrar. Pappa bjöd på sin paradförrätt - gravlaxtoast:




6. Till varmrätt hade han gjort sin paradvarmrätt - flamberad pepparstek, men den glömde jag att ta kort på.
7. Blåbärspaj till efterrätt, den glömde jag också att fota.
Nu ska vi sova. Jäklar vad trött man blir av att först gå några timmar på en hjortronmyr och sen ta en svamppromenad och sen dricka ett par glas vin efter det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hjortron!!! Åhhhhhhh! Toasten... Åhhhhhh! Pepparstek... Äh du fattar, shit va avis jag blir!

Sus sa...

Men hjortron! Fan, jag måste åka till stugan! Det är absolut bland det godaste jag vet!

Singelmamman sa...

Ääääälskar hjortron! Herrejösses så fantastiskt mycket.