måndag 17 oktober 2011

Upp & ner

Idag bestämde jag mig för att sälja min startplats i Vasaloppet 2012. Tjoho! Inga mer inflammerade muskelfästen och blånaglar för mig! Jag ska passa upp H istället, precis som han gjorde för mig.

Glad i hågen trallade jag omkring efter beslutet.

Då ringde mina hyresgäster och berättade att de tänker flytta tidigare, och det där med en månads uppsägningstid kan jag fetglömma.

Så nu har jag en lägenhet för mycket i en och en halv månad. En dyr sådan. Och en NY-resa. Också en dyr sådan.

Men havregrynsgröt är jättegott.

Jättejättegott.

7 kommentarer:

Sus sa...

Med lingon på funkar det väl i en så där 45 dagar...

Ting sa...

Du kanske kan sälja din startplats för typ 50000?

Kia sa...

Jag har meddelat någon jag känner som kanske vill bo lite i Stockholm. Har inte fått svar ännu.....
Men visst känns det skönt att ta vissa beslut!

Tjillevipp morsan sa...

Förbannat. Havregrynsgröt är inte gott någonstans. Låsa in hyrsegästerna och släppa ut mot betalning?

Helena m. 4 sa...

Men om du har det i kontraktet med dem så är det väl de som kan fetglömma att bryta mot skrift... eller ?

Annika sa...

Vadå fetglömma uppsägningstid, sånt står väl i kontraktet? De kan ju flytta ut, men måste fortfarande betala i så fall..!

Klankis sa...

Kontrakt?? Det är busuthyrning vi snackar här :-)