onsdag 7 september 2011

It's the end of an era

Har fått brev från min hyresvärd. De undrar vad jag har för behov av min lägenhet på Östermalm nu när jag inte bor där längre.

"Jo ni förstår, jag vill ha den kvar ifall den blir bostadsrätt"

De kommer att säga upp mig så det sjunger om det.

Men jag har faktiskt lite svårt att motivera det här med att bo i Solna och ha övernattningslya inne i stan.

Det gick, ett tag.

Snyft.

Och jag vet - det är pga sådana som mig som det är omöjligt att få tag på en hyresrätt. Det behöver ingen berätta för mig, tack.



4 kommentarer:

Suzan sa...

Varför bor man i solna om man kan bo i stan!?
(Topploppet btw, går i hagaparken i solna, häng med i mitt team! kram!)

Helena m. 4 sa...

Du får väl ljuga till det om att du just nu befinner dig i ett mycket osäkert skede i ditt förhållande och inte vet om ni kommer att bo ihop särskilt länge till...
- typ...?

Sus sa...

Jag vet en som vill ha den...
Nejjä! Inte jag! Om inte Hjärtat får plats?

Klankis sa...

1. Den är på 29 kvm. Ingen balkong. Pyttelitet kök.
2. Orka...
3. Se #1