måndag 7 mars 2011

Tack snälla snälla ni!

Jag blir alldeles rörd av era kommentarer, TACK!

Och Sus, jag blir rörd för att du blev rörd! Och ett helt inlägg skrev du om när jag gick i mål, tack tack tack! För javisst, det var jag och min kompis som höll varandra i handen över mållinjen. Visst var vi fina i våra röda mössor, svarta kläder och gula vätskebälten? Haha! Vi hade inte tänkt se SÅ lika ut!

Vilken dag det var. Jag hade tänkt rapportera lite under loppet men det blev liksom inget av med det.
Däremot så hann jag tänka rätt mycket och här kommer ett urval av tankarna:

- När man startar i grupp 10 är det jävligt långt fram till startlinjen.

- Det ligger skidor i spåret. Vem hade tappat dem? Borde man inte ha märkt det?

- Starten ser häftigare ut på TV än vad den är i verkligheten. Det känns lite som att vara med i Finska vinterkriget.

- fan att man lägger 1350 spänn på vallning och ändå har man inget glid

- fäste har jag i alla fall, tur det

- vilket härligt väder, det här blir en underbar dag!

- fan vilket dåligt glid jag har

- usch, nån har spytt där

- det är många karlar som står och pissar vid spåret

- en härlig dag på skidor i skogen en härlig dag på skidor i skogen en härlig dag på skidor i skogen en härlig dag på skidor i skogen

- benen känns jättekonstiga och jag har mjölksyra i armarna

- jag mår illa

- är det inte nerförsbacke snart så spyr jag

- WOW, nu har jag åkt 3 mil. 3 mil!! Det är ju skitbra!

- till Evertsberg ska jag, sen skiter jag i den här skiten

- jag dör. Tänk om jag dör! Undrar om det är någon som gör det? [hörde sedan att det händer att det är åkare som dör under loppet men ingen i år tack & lov]

- allvarligt, jag tror jag måste spy

- OK, jag kom till Evertsberg. En mil till. Jag kan ju hoppa av i Oxberg.

- buljong är jättegott, det är typ det godaste man kan dricka

- hur kan det vara 15 800 startande och jag har nr 18418? [och sen en massa olika teorier om det]

- helvete vad jobbigt det här är

- värst vilken energi Cissi har då

- nerförsbacke! Inte ramla. Inta ramla. Inte ramla.

- Jag kommer att fixa det! 35 km kvar! Det är ju ingenting!

- vad folk har spytt överallt

- och gliiiid, och gliiiiid, och gliiiiiid, och gliiiiiid

- shit, nu blir det ju mörkt

Ja och sen började skyltarna med antal kilometer till Mora att visa ensiffrigt och då blev det fart under skidorna minsann. Förmodligen för att solen hade gått ner för längesen och spåret hade frusit till is. Men vem bryr sig? Sista milen från Eldris var en hit och när vi kom fram till målrakan trodde jag inte att det var sant. Tårarna var nära och känslan går inte att beskriva.

Tack än en gång för alla kommentarer!

Och svar på era frågor:

Inge Flås SK gick inte att använda som klubb så jag tog samma som min kompis. När vi kom i mål och speakern sa våra namn och var vi kom ifrån så kom vi på att det låter som att vi kommer ifrån en annan del av Köping. Lite kul.

Och Petter - jag har ingen aning. Jag funderade lite över det men fick återgå till att koncentrera mig på spåret igen.

2 kommentarer:

Annika sa...

Hahaha, underbart urval av tankar... Stort grattis!!

Sus sa...

Ni var jättefina =)
Och jag är fortfarande imponerad!