tisdag 1 mars 2011

Surdeg på is

Angående surdegen så dog den.

Jag gjorde allt i min makt för att den skulle klara sig men den gav upp.

Surdeg gillar värme och vi har bara riktigt varmt i badrummet. Sedan vi skaffade katterna så har vi ju kattlådan där och jag tycker det skulle kännas lite halväckligt att ha kattoalett och surdeg på samma ställe. Alltså väntar jag in den varma våren för surdegsbakandet.

Inte har jag gjort korv heller, varför ska man göra det när det finns Lammhults isterband liksom? Det kommer aldrig att bli godare än så ändå.

2 kommentarer:

Petra sa...

Surdeg verkar inte vara något för mig. Nada tålamodis.

Fräsigt sa...

Surdegsfestival blev pannkaka kan man säga. Kämpa vidare. OCH. Du ska ha all cred för att du gjorde särskillnaden mellan kattlåda och surdeg kontra inte kattlåda och surdeg. Heja dig för det.

För hundra år sen var jag hemma hos en människa som hade öppnade kattmatsburkar i kylen tillsammans med en tårta. Som vi sen skulle äta. Som smakade kattmat. JAG STÅR INTE UT ÄN IDAG NÄR JAG TÄNKER PÅ DET. FY FAN.