torsdag 15 december 2011

Ferrarin och jag

Det har varit rätt tyst om min ridning här, tycker ni inte det?

Det beror på att jag har börjat rida en ny häst och det har inte gått så där överdrivet bra, för att uttrycka sig lite försiktigt.

Hästen kallas "ferrarin" och kan hur mycket som helst. En riktigt fin dressyrhäst - och jättesvår att rida. Den har travat runt som en travhäst-giraff-hybrid och i skritt så har det gått mycket baklänges utan min tillåtelse. Förra gången fick den tuppjuck och började bocka. Jag var gråtfärdig och bestämde mig för att byta häst, men ångrade mig några dagar senare. Känns ju inte bra att ge upp liksom? Det är ju en jävligt fin häst.

Och ikväll knäckte vi koden. Jag fick äntligen åka lite Ferrari!

Och så här ser vi ut.


Och nu är det dags för en liten shot - godnatt!



Och Kusin K - jag tar med mig den upp i helgen, så du får komma förbi på en liten drink :-)

1 kommentar: