söndag 19 juni 2011

Semesterplaner

Men hjälp vilken tråkig dag det här har varit! Inte ens en tur till Bromma Blocks fick mig på bra humör, och då är det illa.

Måtte det bli soligt och fint alla 51 dagar jag ska vara ledig i sommar. Det får gärna regna på nätterna dock. Det är ju bra för päran som man säger.

Jag ska vara så kreativ i sommar!

Jag ska:

1. Odla saker. Vet inte riktigt vad ännu bara.
2. Baka surdegsbröd. Nu jävlar!
3. Bygga plank. Tror jag skiter i den där pergolan jag har tjatat om.
4. Plocka bär. Må alla dvärgbandmaskar hålla sig borta.
5. Måla klart lillstugan som vi började med ifjol.
6. Riva en lada. Den här ser ut att riva sig själv vilken dag som helst och har gjort det så länge jag kan minnas så det är verkligen på tiden.

Också ska jag ju börja springa igen också, hur tråkigt det än är. Målet är Midnattsloppet under timmen. Heja.

9 dagar kvar på jobbet. Det börjar ta sig. Heja!

3 kommentarer:

Jenny Palm sa...

Men herregud vilken lista. Min ser ut så här: åka till Mallis 13 juli.
Sen ska jag inte göra ett skit. :-)

Fröken Fräken sa...

Jag rekommenderar att starta med krasse. Kan inte gå fel och kommer alltid upp. Efter det kan man få storhetsvansinne och börja odla allt möjligt annat.
Men jag förstår om Bromma Blocks inte var så skoj om det är så att Nordik har slagit igen?? Stämmer det? Så att jag inte åker dit i onödan vecka 29 menar jag.

Anonym sa...

Jag tycker vi inleder semestern med att baka segkaka i gerds bagarstuga istället! Anna