lördag 19 juni 2010

Våra blivande grannar gifte sig ju idag

Självklart har vi varit inne i stan idag. Vi och en halv miljon andra enligt SVT's uppfattning. Häftigt.

Vi tog oss efter några om och men till Gamla Stan och Skeppsbron. Stan var hyfsat avspärrad om vi säger så.











Nedanför slottet lipade jag mig igenom vigseln på storbildsskärmen och sen skulle vi vinka till brudparet. Det här är vad jag såg:



Vi vände om och gick och ställde oss vid kajen istället i väntan på att de skulle komma tillbaka till slottet. Jag var rädd att det skulle bli så trångt att folk ramlade i vattnet, det fanns inget räcke, konstigt. Men ingen behövde bada vad jag vet.

Sen kom JAS-planen.







Och sen kom äntligen brudparet!










Och nu har vi kommit hem och kollar kortegen på SVT Play istället:




Skål för brudparet!


Inga kommentarer: